Archive for nasihat

Aku nak jadi….

Islam umpama mentari yang menyinari setelah berbulan lamanya hidup dalam kegelapan..

Masa kecik-kecik aku nak jadi perdana menteri sebab macam best je jadi orang yang berkuasa. Boleh arah orang, nak pergi kerja, ada pak cik driver hantar, nak jalan dalam hujan ada orang pegangkan payung. Sungguh syurga!
-Baca lagi-

Mari melancong ohoi!

Bilalah agaknya dapat tengok menara ni depan mata? :(

Asrama yang semakin sunyi membuatkan hati ni cemburu melihatkan rakan-rakan yang berduyun-duyun keluar dari Moscow ni untuk merantau/melancong ke negara orang lain sempena cuti musim sejuk. Tambah-tambah pula baru saja lepas peperiksaan, memang memangkin semangat untuk keluar dari Russia ni. Tapi..tapi kenapa semangat aku tak melonjak seperti mereka? Aduh.

-Baca lagi-

Hadis pilihan #1(Dosa yang berulang)

pokok_gergasi_tawau

Dah lama terbaca 1 hadis ni. Dan lepas baca, tiap masa teringat akan hadis ni. Sungguh, aku ni juga termasuk dalam golongan yang disebut dalam hadis ni. Allah. Kalau termasuk dalam golongan yang bertaubat berulang kali tu tak apa, tapi masalahnya dua-dua belah kaki ni termasuk dalam golongan yang melakukan dosa yang sama berulang kali. T_T -Baca lagi-

Gaza aku datang!

2012-12-08 20.37.44

OK betul, ini memang tiada kena-mengena dengan Istanbul aku datang. Filem yang berpelukan, yang menggambarkan sikap pelajar luar negara. Aduh, kenapa aku terasa ni! Nauzubillah. Kecewa sikit dengan filem tersebut. Haih.

-Baca lagi-

Anda fikir anda susah?

haih... (kredit)

Anda siang malam belajar tak kira makan atau tak, orang berlari(Running Man) pun terpaksa lepaskan. Siang malam siapkan kerja-kerja yang perlu dihantar, tambah lagi esoknya ada ujian sana test sini, exam sana periksa sini. Petang pula sibuk dengan aktiviti kokurikulum wajib datang latihan, kalau tak kena denda lari satu padang tak boleh lebih 30 saat. -Baca lagi-

Ada apa dengan Omarseries?

omar_mbc
Siapa dah tengok omarseries ataupun drama tv bersiri Farouk Omar ni? Mesti tak ramai yang tahu kan pasal drama bersiri ni mungkin sebab ianya mendapat tentangan dari segelintir pihak terutamanya Mufti Besar Arab Saudi, ulamak-ulamak Al-Azhar Mesir, Mufti Dubai, menteri luar UAE dan ramai lagi. -Baca lagi-

Hijrah paksa?

400175_466794710026092_258173666_n

Rasanya belum terlambat lagi untuk aku ucapkan salam Maal Hijrah 1434H kepada semua umat Islam. Kali ini tak nak aku cerita pasal peristiwa hijrah sebab pasti ramai yang dah tahu tentang ini dan kalau yang tak tahu itu pastilah anda berbohong ataupun anda terlupa. Benar bukan? -Baca lagi-

Pak cik unta yang osem

Ohoi bertemu kembali kita diblog yang tak berapa nak cantik nih. Ehem. Sedang aku melayari internet  beberapa hari yang lepas, terjumpa sepotong ayat yang memangkin semangat nak kongsi disini bersama anda semua. Yang dah tahu tu bolehlah buat-buat tak tahu sekarang. OK sekarang! -Baca lagi-

Tambah Nilai

Assalamualaikum

Tambah nilai ataupun orang putih cakap topup sering dikaitkan dengan telefon bimbit dan segala servis-servis yang bersangkut paut dengan kredit dan duit. Tapi tahukah anda bahawa perkataan ini juga boleh dikaitkan dengan iman? -Baca lagi-

Revolusi Matematik

Assalamualaikum

Masa kecik-kecik dulu, soalan macam ni memang susah nak jawablah. Bila dalam peperiksaan, mulalah semua pakat berdiri nak tiru orang depan. Kalau gagal nanti balik rumah kena sebat pula. Jadi risiko perlu diambil nak lulus punya pasal. -Baca lagi-

Follow

Dapatkan entri terbaru dihantar ke E-mail anda!