Pak Arab kecek klate

Assalamualaikum,,
Aku dah lama tertarik dengan video You tube ini. Seronok tengok gaya pak Arab ini kecek klate. Bagus betul lah kan, dapat belajar bahasa orang. Pak Arab ini berjaya kuasai bahasa Malaysia sebab beliau nak tolong pelajar Malaysia di Universiti AlAzhar. 10 tahun dia belajar bahasa Malaysia dan beliau pernah mengajar di Malaysia pun. Mesti ramai yang dah tengok video ini tapi aku nak highlight kan balik beberapa isi penting di sebalik video ini.

Ustaz Muhd Aziz
Rahsia beliau berjaya menguasai bahasa Malaysia ialah bergaul dengan Budak-budak Malaysia. Setiap hari beliau menghafal 10 perkataan. Antara sebab lain ialah beliau suka makan budu. haha. Yang ini tak hairan lah sebab ramai pelancong asing suka makan budu.Siapa ore klate memang patut berbangga dengan budu. Katanya pelajar Malaysia di mesir tak suka makan makanan arab, sebab itu lah kurang fasih berbahasa arab. habis itu kalau hari-hari aku makan sushi boleh cakap Jepun la aku.. :p
Beliau juga ada komen tentang mat rempit di Malaysia. Terkejut katanya dengan aksi-aksi mat rempit. Hebat betul mat rempit. Memang boleh ‘dibanggakan’.Kesimpulannya, bagi sesiapa yang ingin belajar bahasa asing, ambillah beliau sebagai contoh. Aku pun macam itu juga. Harap-harap dapat lah berbahasa Rusia tak dapat macam air sungai mengalir, macam air paip tersumbat pun jadi ler.^^
Layan..
Sekian Wassalam,,

aim high tackle low,,,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

2,183 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Follow

Dapatkan entri terbaru dihantar ke E-mail anda!