REMAJA buat hal lagi

Assalamualaikum,,

Tengah membaca Berita Harian tadi, tertarik dengan artikel 3 remaja dilarang keluar rumah. Astaghfirullah. Apa nak jadi lah kan budak-budak ini. Yang pergi bakar surau itu buat apa kan. Tak senonoh betul. Apalah agaknya salah surau itu pada mereka. Yang itu belum kira lagi dosa yang dapat. Menyusahkan orang Islam dikawasan tersebut. Tambah lagi dua surau pula tu. Berapa banyak dosa dah itu?

Umur tiga-tiga ekor muda lagi tapi rasanya dah cukup dah nak fikir yang mana baik dan buruk.Aku pun remaja juga, tapi tak adalah terfikir nak buat benda-benda macam itu. Tapi yang peliknya tak sebut pun bangsa apa budak tiga ekor itu. Tak tahulah artikel itu ada bahagian pertama ke sebelum ni? Mungkin lah kot. Tapi apa-apa pun, memang tak boleh terima lah.. Kalau mereka bukan agama Islam, mereka mungkin mencetuskan perbalahan antara agama.

Sekarang ini tak habis-habis isu pasal Islam ini. Isu pembesar suara di P.Pinang pun masih hangat lagi, tambah pula yang lain. Ada kaitan dengan akhir zaman dah ke? semua nak jatuhkan Islam?. harap-harap budak-budak ini sempatlah bertaubat.

Gambar hiasan…
Wassalam,,

aim high tackle low,,,

3 comments on “REMAJA buat hal lagi

  1. hurm dieorg nie takde keje cari keje. kalau berfaedah tu takpe laa jugak kan~

  2. ahaa.. betul3.. ^^

  3. haish. apa nak jadi bebudak zaman sekarang ini. otak letak kat lutut agaknya. demm. -_-

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

2,242 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Follow

Dapatkan entri terbaru dihantar ke E-mail anda!