Revolusi Matematik

Assalamualaikum

Masa kecik-kecik dulu, soalan macam ni memang susah nak jawablah. Bila dalam peperiksaan, mulalah semua pakat berdiri nak tiru orang depan. Kalau gagal nanti balik rumah kena sebat pula. Jadi risiko perlu diambil nak lulus punya pasal.

 

tahap pisang emas elehhhh

Sekarang kalau tengok balik soalan-soalan yang pernah jawab masa tadika, sekolah rendah, sekolah menengah, malah SPM, mesti buat muka yakin, “Senang je tu!” ataupun “Hekleh SPM je pun! Setakat matematik tambahan tu, aduh jangan cakaplah, matematik tolakan pun aku boleh buat!” Erk. Jangan konfiden lebih sangat, tak boleh jawab nanti malu tak berlagu kau.

tahap rambutan gading coitttt

Tapi sekarang bila tengok matematik yang aku belajar, adoi, nombor pun dah tak ada. Kalau ada pun dalam kertas, nombor soalan, nombor muka surat dan nombor yang aku conteng sendiri dikala kebosanan. Aku rasa inilah kemuncak revolusi matematik bagi aku. Dah tak sanggup nak tengok matematik lepas habis ijazah ni. Kalau ada pun nak pakai matematik, matematik yang mudah tahap tadika cukuplah. Boleh ke hidup macam tu?
Berhentilah berharap dan mengeluh, sebaliknya fokus kepada masa depan yang jauh lagi perlu diredah. Ingat yang dunia ini hanyalah persinggahan sementara, yang kekal akhirat sana.Samalah situasinya dalam hidup ni, manusia pun semakin besar semakin matang. Hidup yang dahulu disangka mudah dan ringkas, tidak lagi boleh dianggap sebegitu mudah. Masa dirasakan semakin laju ke hadapan dan tatkala ini, mulalah timbul perasaan untuk membuat mesin masa kembali ke masa lampau. Inginkan permulaan yang bagus dalam hidup dan berharap kepada pengakhiran yang diimpikan. Huh, anda ingat nasib kita akan sama jika diputarkan masa? Anda pasti jalan akan jadi sebegitu mudah jikalau mesin masa berjaya dicipta? Anda pasti boleh menambahbaik kondisi kehidupan jika kembali ke masa lampau?Yakinkah anda?

Wassalam


aim high tackle low,,,

9 comments on “Revolusi Matematik

  1. amek kos aper???

  2. integrate bagai…differentiate…macam calculus je…

  3. add math la.. masa spm dulu rasa mcm subjek paling susah sekali.. tapi bila dah masuk universiti, belajar balik rase senang giler.. ke sebab lecturer yg pandai mengajar? haha [blog saya]

  4. rindu nk wat maths… tapi sekrg ni satu apa pon xde study maths langsung….ahahaha

  5. wah … kemain ! apa pun , nelly tak suka math . :P

  6. suka gak math..tp suka tang tmbh tolk bhgi drb je..heheehehe..kira duit pun ske gak.. :P

  7. @Safuraa Abdul Rashid:Bolehlah mintak tolong kire duet saye..banyak sangat ni.. ^^

  8. wahhh…suka math

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

2,183 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Follow

Dapatkan entri terbaru dihantar ke E-mail anda!